Peter Andersson (CCO) och Anton Holm (CPO)

Metry tillsätter ny CCO och CPO

Metry ökar ytterligare sitt fokus på produktutveckling och marknadsposition genom förstärkningar av ny CCO och CPO till ledningsgruppen.

Protech-bolaget Metry stärker sin organisation och ledningsgrupp för att accelerera tillväxten. Nyligen rekryterades Peter Andersson som ny Chief Commercial Officer, och Anton Holm har tillträtt rollen som ny Chief Product Officer för bolaget.

Anton Holm har tidigare arbetat som Product Manager på Metry, men axlar nu ett större ansvar för Metrys plattform och framtida produktutveckling.

Efter ett år på Metry är jag övertygad om att jag vill fortsätta vara med bolaget på sin tillväxtresa. Jag är därför oerhört tacksam över att få ta steget från Product Manager till CPO och att jag får ta över ansvaret över en grym produktavdelning! Nu är jag ivrig att få komma igång och bygga en ännu bättre upplevelse för våra befintliga kunder, och utforska nya erbjudanden tillsammans med nya kunder – allt detta som ett stort team, säger Anton Holm.

Peter Andersson kommer närmast från fintech-bolaget Thales och tar sig nu an ett övergripande ansvar över Metrys kommersiella team med siktet inställt på ökad tillväxt.

Jag brinner för att skala upp affärsidéer och företag som löser verkliga problem med innovativ teknik. Så jag är verkligen glad över möjligheten att nu få starta vår internationella tillväxtresa och leda den kommersiella avdelningen på greentech-stjärnan Metry! Vi har ett fantastiskt team och en världsledande greentech-produkt med enorm potential, säger Peter Andersson.

Om Metry

Metry digitaliserar tillgången till energidata och hjälper fastighetsbranschen att bli mer energismart. 40% av världens energi förbrukas fortfarande av byggnader. Strukturerad och kvalitetssäkrad dataaggregering skapar insyn i ett fastighetsbestånds energiförbrukning, öppnar upp för bättre beslutsfattande och möjliggör investeringar som faktiskt gör skillnad.